čtvrtek 31. ledna 2019

starost o naše ledviny

Před devíti lety se mi do rukou dostal aromaterapeutický originální kalendář, ve kterém je spoustu zajímavého čtení o bylinkách, éterických olejích, aroma přípravcích. Bohužel, v dalších letech již tento inspirativní kalendář nevycházel.

Dnes vybírám aktuální péči o...

      Ledviny jsou důležité párové orgány, které jsou nejvíce aktivní v zimě. Jsou sídlem strachu a moudrosti. Jejich párovým orgánem je močový měchýř, se stavem ledvin souvisí sluch, kosti, vlasy. Některé problémy v našich vztazích s okolím mohou souviset s ledvinami. 

Jak poznáme kondici ledvin? 
ledviny jsou v pořádku- jsem pevný, vytrvalý, houževnatý, mám silnou vůli
ledviny jsou oslabené - často pociťuji apatii, bezmocnost, jsem nerozhodný
ledviny jsou "přehřáté" - jsem přehnaně aktivní, uspěchaný, neklidný

Povzbuzující účinky mají energické vůně - jalovec, cedr, černý pepř, hřebíček, zázvor, rozpohybují lymfu, zahřejí, prokrví. 

Vhodné bylinky na prohřátí je tužebník, vrba, mochna, přeslička, bříza.

Do jídelníčku zařadíme černé mořské řasy, luštěniny, ryby a tmavé maso, které podporují energii ledvin. 

Aby nedošlo k prochladnutí dopřejeme si prohřívací koupele nohou s éterickými oleji, saunování, parní lázně.

Éterický olej Jalovec - podporuje tok lymfy a celkovou detoxikaci těla.


příště zase jiný článek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

srdečně děkuji za milé komentáře.