neděle 19. června 2016

Pivoňky

Přemýšlím, která květina se mi nelíbí??? nevím, mám ráda všechny, některé víc. Jako třeba pivoňka. Vždycky jsem v zahradách obdivovala krásné nakvetlé keře pivoněk. Měla jsem nutkání strčit ruku skrz plot a jeden květ si utrhnout, ale obávala jsem se, že mi někdo vynadá.
Ale vše chce svůj čas. Kdysi nabízely moje kamrádky hlízy pivoňky, tak jsem se přihlásila, na zahradě zbudovala záhonek a zasadila. 


Po dvou letech, krasavice, vyrazily první květy. Moc jsem se těšila až rozkvetou, ale než jsem se dostala na chalupu, tak vyly odklvetlé. Ale minulý rok, a zejména letošní, jsem se dočkala a natrhala si velkou kytku do vázy.





a abych si udržela dlouho jejich krásu, po několika dnech jsem je pověsila a suším. 
a až uschnou, pošupajdí zase do vázy, kde budou dlouho dělat parádu.






       Přeji vám krásné, pohodové dny, u nás stále prší (a to dost), ale vody není nikdy málo. Příští týden už hlásí pařáky, tak ať to ve zdraví zvládnete :-)

  

2 komentáře:

  1. Danuško, zrovna včera jsem si s kamarádkou říkaly, jak jsou krásné a že je škoda, že kvetení trvá tak krátce... Sušené jsou překrásné, sama jsem to ještě nezkoušela...
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pivoňky jsou krásné :-) i sušené mi vydrží několik let.
      pěkné dny

      Vymazat

srdečně děkuji za milé komentáře.