pondělí 22. července 2013

Pro mne neznámý strom

  Při mém cestování po jižní Moravě, s moc milou kamarádkou, jsem při procházce městem objevila strom, který měl zvláštní plody. Nikdy jsem ho doposud neviděla ani o něm neslyšela. Jaruška mě poučila, že je to strom Pawlovnia plstnatá. Utrhla jsem si větvičku se suchými tobolkami (sice se mi cestou trochu polámala) na památku. Měla jsem si jich natrhat více, je to moc pěkná dekorace.

  Z internetu na Wikipedii jsem se dozvěděla: čínský císařský strom pojmenovaný na počest  Anny Pavlovny Romanovové, nizozemské královny. V Číně je starým zvykem zasadit císařský strom při narození děvčátka; rychle rostoucí strom roste spolu s ní a když je pak děvče zralé ke vdavkám, strom se porazí a vyrobí se z něj předměty do její výbavy.
 U nás se strom objevuje na zámku Ploskovice, v Praze pod Starými zámeckými schody, na stanici tramvaje Anděl, v Brně, v Biskupském dvoře, v Holešově u zámku, v Břeclavi a v Mikulově. 
Než objevili polystyrén, používala se semena jako obalový materiál čínskými exportéry. Ze dřeva se vyrábí hudební nástroje.


6 komentářů:

  1. Dani, tak ti nasbírám další plody. Díky za krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  2. Danuško, moc děkuji za rozšíření obzorů.
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky za návštěvu :-)
      Krásný den!

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Ano, také jsem koukala :-)
      Krásný den.

      Vymazat

srdečně děkuji za milé komentáře.